Un studiu recent efectuat în Olanda, la care au participat 312 femei, arată că laptele matern are un conţinut mai mare în acizi graşi nesaturaţi, atunci când mamele se hrănesc cu carne şi produse lactate naturale, aşa numitele bio-alimente.

Mamele participante la studiu au fost chestionate în legătură cu stilul de viaţă şi mai ales cu consumul de produse alimentare naturale, iar după naştere li s-au luat probe din laptele matern. Obiectivul studiului a fost, de a cerceta compoziţia de acizi graşi din laptele matern şi a o corela cu stilul de alimentaţie, respectiv consumul de produse convenţionale sau naturale.

Rezultatele arată că stilul de alimentaţie influenţează direct calitatea laptelui matern.

O calitate mai bună a laptelui matern prin alimentaţie naturală
Cu cât participantele la studiu au consumat mai frecvent carne de vită sau miel, precum şi produse lactate din surse naturale, cu atât conţinutul laptelui matern în acid linoleic conjugat (CLA) şi substanţe precursoare acestuia a fost mai mare. Aceste substanţe care fac parte din categoria acizilor graşi nesaturaţi au un rol pozitiv asupra nivelului colesterolului în sânge, prevenind la sugar apariţia ulterioară a unor boli, cum ar fi diabetul, cancerul sau afecţiunile cardio-vasculare.

Stiaţi că?
Laptele de vacă ecologic conţine o cantitate deosebit de mare de CLA datorită hranei naturale şi a conţinutului ridicat de fibre din hrană.

Sursa: British Journal of Nutrition, 97 (4), 735-743,


Tags:
(0) Comments    Read More   
Post a Comment

You must be logged in to post a comment.